Korres Project 4. Το Ελληνικό αυτοκίνητο που ανεβαίνει σκαλιά.

Korres-Project-4 p01

Για τον αρχιτέκτονα Δημήτρη Κορρέ και τα επιτεύγματά του, έχουμε ξαναμιλήσει στο παρελθόν. Είναι ο άνθρωπος που κάνει τα δύσκολα να μοιάζουν εύκολα. Μετακινεί εκκλησίες, πανύψηλες καμινάδες, δίνει τεχνικές λύσεις και διευκολύνει με την ικανότητά του πολλά project.

Την τελευταία 12 περίπου χρόνια ασχολείται συστηματικά με την ανάπτυξη και ολοκλήρωση ενός αυτοκινήτου που έχει κερδίσει το διεθνές ενδιαφέρον. Ο Δημήτρης Κορρές και οι ευρηματικοί μηχανικοί της ομάδας του, έχουν κατασκευάσει τρία πειραματικά πρωτότυπα με το Korres Project 4 να είναι το τελευταίο και πιο ολοκληρωμένο όχημα.

Korres-Project-4 p02
Korres-Project-4 p02-1

Το  Korres Project 4, είναι μια εντελώς ριζοσπαστική προσπάθεια, όχι μόνο για τα ελληνικά δεδομένα αλλά και παγκοσμίως, καθώς οι δυνατότητές του είναι απεριόριστες και ανεξάντλητες. Η λειτουργία της ανάρτησης, η οποία αποτελεί και το ατού του καθώς είναι διεθνώς αναγνωρισμένη και πατενταρισμένη.

Μπορεί με χαρακτηριστική ευκολία να κινηθεί σε κάθε είδους επιφάνεια χωρίς να υπάρχει περιορισμός των ελαστικών που φορά, καθιστώντας το τη πρώτη προσπάθεια παγκοσμίως ενός τέτοιου ολοκληρωμένου “supercar” που μπορεί να κινηθεί με την ίδια άνεση σε πίστα, σε εκτός δρόμου όσο και σε χαλαρούς ρυθμούς για καθημερινές μετακινήσεις.

Το διθέσιο πρωτότυπο έχει μήκος 3.920 χλστ, πλάτος 1.960 χλστ, ύψος 1.250 χλστ και μεταξόνιο 2.560 χλστ., χωρίς όμως να αποκλείεται στο μέλλον να χρησιμοποιηθεί ένα μεγαλύτερο σασί ώστε να προστεθούν και δύο πίσω θέσεις. Ζυγίζει 1.600 κιλά και φορά τον LS7 7.0-λίτρων ατμοσφαιρικό κινητήρα της Corvette Z06 απόδοσης 505 ίππων, κάτι που του δίνει τη δυνατότητα να επιταχύνει στα 0-100 χλμ/ώρα μέσα σε 3,8 δευτερόλεπτα ενώ έχει τελική ταχύτητα 300 χλμ/ώρα.

Korres-Project-4 p03
Korres-Project-4 p04

Η κίνηση μπορεί να σταλθεί σε όλους τους τροχούς, ενώ υπάρχει η επιλογή η δύναμη του κινητήρα να στέλνετε μόνο στο πίσω άξονα. Διαθέτει τρία διαφορικά με κεντρικό κλείδωμα, με τη ροπή να στέλνεται σε αναλογία 33 % / 67 % για τον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα, με τη συγκεκριμένη αναλογία να επιλέγεται καθώς θεωρήθηκε η βέλτιστη ώστε να περιορίζεται στο ελάχιστο η υποστροφή.

Το κιβώτιο του είναι ειδικά κατασκευασμένο για το αυτοκίνητο και διαθέτει έξι ταχύτητες με 3 τελικές κλιμακώσεις, με την τελευταία να μπορεί να δώσει στο αυτοκίνητο θεωρητική τελική ταχύτητα 600 + χλμ/ώρα.

Korres-Project-4 p05
Korres-Project-4 p06

Το ύψους του αυτοκινήτου αυξομειώνεται με ειδικό μηχανισμό με το “track mode” να είναι 5 εκατ. ενώ μπορεί να φτάσει έως και 50 εκατοστά. Η χαμηλότερη θέση του δίνει τη δυνατότητα να ακουμπάει στο έδαφος (χρησιμεύει και ως αντικλεπτική προστασία). Ακόμα, η άρθρωση της ανάρτησης του κάθε άκρου είναι εκπληκτικά μεγάλη καθώς μια ρόδα μπορεί να σηκωθεί έως και 95 εκατοστά από το έδαφος με τις υπόλοιπες τρεις να έχουν επαφή με το δρόμο.

Το εκπληκτικό της ανάρτησης είναι πως ο μπροστά δεξιός τροχός στην ουσία αλληλεπιδρά με τον πίσω αριστερό, ενώ ο μπροστά αριστερός με τον πίσω δεξιό. Η ανάρτηση απορροφά κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος χωρίς τη παραμικρή ανωμαλία να μεταφέρεται μέσα στη καμπίνα.

Στον σχεδιασμό ο καταξιωμένος σχεδιαστής Κωνσταντίνος Μαλανδρίνος και ο συνεργάτης του, αρχιτέκτονας Βασίλης Σπανδάγος, ενώ στην οδική συμπεριφορά του πρωτοτύπου έχει συμβάλει και ο Έλληνας οδηγός αγώνων Βασίλης Ορφανός, γνωστός από τις συμμετοχές στο Rally Darar. Το ολιγάριθμο team συμπληρώνεται από τον μηχανικό Φράγκο Φραγκόπουλο, τον Πολ. Μηχανικό και οδηγό αγώνων Στόγιαν Γκόσεβιτς, την Δωροθέα Μητροπούλου κ.α.

Korres-Project-4 p07
Korres-Project-4 p08

Το αυτοκίνητο είναι έτοιμο και σε λίγους μήνες κάποιοι λίγοι και πολλοί τυχεροί θα βάζουν φωτιά στην άσφαλτο ή θα κάνουν τα κακοτράχαλα βουνά να φαντάζουν σαν την Πανεπιστημίου.

Σε ποια κατηγορία πρέπει να κατατάξεις το Ελληνικό υπεραυτοκίνητο και να μη μειώσεις ούτε κατ’ ελάχιστο τις απίστευτες ικανότητές του? Κινείται σαν βολίδα στην άσφαλτο και την ίδια στιγμή ανεβαίνει με εξαιρετική ευκολία απόκρημνες πλαγιές, σκαλιά ή κερκίδες.

Δημοσίευση: Μίκα Παπαδοπούλου
Κατηγορία:
Τεχνολογία

Πηγή: Car&Driver, autoblog.gr


sxediastiko